Tantárgy: természetismeret
Évfolyam: 6. évfolyam
Óra típusa:ismereteket rendszerező, összefoglaló óra
Tananyag: Európa éghajlata
Munkaidő: 15 perc
Munkaforma: egyéni
Cél: Kreatív gondolkodás fejlesztése, azon belül a gördülékeny gondolkodás előhívása: az elraktározott információ felhasználása, cél, hogy bármilyen váratlan helyzetben képes legyen mozgósítani tudását
Módszer: Élménypedagógiai módszer alkalmazása
Feladat: a tanulók válasszanak ki egy helyet Európa térképén, ahova nyáron szívesen elutaznának. A meglévő ismeretek alapján (Európa éghajlata) rakják össze bőröndjüket, ki, mit vinne magával az útra. Készítsen rajzot a bőröndjéről!
A rajz elkészítése után, aki szeretné, megmutathatja bőrönje tartalmát, és elmondhatja, hogy mit, miért tett el az útra.
Reflexió: a tanulók nagyon jókedvűen álltak neki a feladatnak, szívesen böngészték a térképet, és a bőröndöt is telerakták jobbnál, jobb kellékkel. Jól használták meglévő tudásukat, pl. Barcelonába vittek napszemüveget, naptejet, fürdőruhát, de Londonhoz előkerült az esernyő, és a félcipő is. Vidám órarész volt, szinte észre sem vették, hogy mennyit gyakoroltak ennél a feladatnál. Örültem, hogy megpróbáltam ezt a feladatot, nagyon hasznosnak értékeltem, és még most is azon mosolygok, hogy az egyik tanuló engem is berakott a bőröndjébe, mert akkor nem kell vinnie térképet, meg útikönyvet :)
Szép napot Mindenkinek!
Stádel Judit
Megosztás a facebookon