Élménypedagógiai módszerek adaptciós lehetőségei a földrajtanításban

Tantárgy: természetismeret

Évfolyam: 6. évfolyam

Óra típusa:ismereteket rendszerező, összefoglaló óra

Tananyag: Európa éghajlata

Munkaidő: 15 perc

Munkaforma: egyéni

Cél: Kreatív gondolkodás fejlesztése, azon belül a gördülékeny gondolkodás előhívása: az elraktározott információ felhasználása, cél, hogy bármilyen váratlan helyzetben képes legyen mozgósítani tudását 

Módszer: Élménypedagógiai módszer alkalmazása 

Feladat: a tanulók válasszanak ki egy helyet Európa térképén, ahova nyáron szívesen elutaznának. A meglévő ismeretek alapján (Európa éghajlata) rakják össze bőröndjüket, ki, mit vinne magával az útra. Készítsen rajzot a bőröndjéről! 

A rajz elkészítése után, aki szeretné, megmutathatja bőrönje tartalmát, és elmondhatja, hogy mit, miért tett el az útra. 

Reflexió: a tanulók nagyon jókedvűen álltak neki a feladatnak, szívesen böngészték a térképet, és a bőröndöt is telerakták jobbnál, jobb kellékkel. Jól használták meglévő tudásukat, pl. Barcelonába vittek napszemüveget, naptejet, fürdőruhát, de Londonhoz előkerült az esernyő, és a félcipő is. Vidám órarész volt, szinte észre sem vették, hogy mennyit gyakoroltak ennél a feladatnál. Örültem, hogy megpróbáltam ezt a feladatot, nagyon hasznosnak értékeltem, és még most is azon mosolygok, hogy az egyik tanuló engem is berakott a bőröndjébe, mert akkor nem kell vinnie térképet, meg útikönyvet :)

Szép napot Mindenkinek!

Stádel Judit

Kommentek
  1. Én